Stam

De stam zijn de oudste actieve leden van de groep en bestaat uit jongens en meiden vanaf 18 jaar. Iedere week komen zij op vrijdagavond bij elkaar in Het Landvast in Alkmaar. De stam doet veel klusjes voor de groep, maar maakt ook iedere week zelf een programma. In de zomer helpt de stam regelmatig de jongere groepen met het varen naar het Alkmaardermeer. En in de winter klussen zij aan de motorsloep Fleppie.

Het hoogtepunt van de stam is het scoutingfeest. Ieder jaar organiseren zij een feest voor alle scoutinggroepen uit Alkmaar e.o.. Dit feest vindt plaats in “Dat ene weekend in oktober dat de klok een uur teruggaat” in Het Landvast, de botenloods van de groep.
Het feest heeft ieder jaar een ander thema. Thema’s van de afgelopen jaren waren: Beerfest, De Witte Sensatie, Sprookjesbos, Nintendo.