Waterscouts starten nieuw seizoen met open dag

ALKMAAR – Het nieuwe seizoen bij waterscoutinggroep Marco Polo Alkmaar is weer van start gegaan. Vanaf nu zijn alle leden wekelijks weer welkom om avontuurlijke activiteiten te ondernemen op en rond het water, waarmee ze worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Op zaterdag 4 september start de groep met een open dag om nieuwe leden te werven.

Zomerkampen

Tijdens de zomerstop hebben de verschillende leeftijdsgroepen niet stilgezeten, ze zijn in verschillende delen van Nederland op zomerkamp geweest. De leden van 7 t/m 11 jaar in de speltak Dolfijnen waren te vinden aan het Alkmaardermeer. De Zeeverkenners en Watergidsen (11 t/m 16 jaar) hebben een week doorgebracht op het Veluwermeer. Zij hebben daar een gezamenlijk zomerkamp gehad, waarbij volop werd gezeild en plezier gemaakt. De Wilde Vaart (16 t/m 18 jaar) is vervolgens met de hele vloot naar Aalsmeer vertrokken en verbleven een week aan de Westeinderplassen.

Gave activiteiten

Gedurende het komende seizoen worden door de vrijwillige leidinggevenden weer heel veel leuke activiteiten georganiseerd voor de verschillende leeftijdsgroepen. De meeste activiteiten vinden plaats op en rond het water. Op het programma staat onder andere zeilen, kanoën, roeien en zwemmen. Daarnaast gaat iedere speltak op weekendkamp, waarbij twee nachten wordt overnacht aan het Alkmaardermeer.

Laat je uitdagen! Kom naar de open dag!

Kan jij wel tegen een stootje? En spreken de activiteiten die hierboven staan opgenoemd je aan? Kom dan eens kijken bij de groep! Nieuwe leden mogen drie keer gratis komen kijken. Komende zaterdag 4 september organiseert de Marco Polo een open dag. Vanaf 10.00 uur liggen de boten aan de Noorderkade ter hoogte van het winkelcentrum en is iedereen welkom om mee te varen.

Flyer met informatie over de open dag op zaterdag 4 september vanaf 10.00 uur aan de Noorderkade.